Препознавање и реаговање у случајевима нестале деце: Улога наставника и стручних сарадника
Каталошки број програма: 39
Не
ASTRA- Akcija protiv trgovine ljudima, Terazije 6, Belgrade, astra@astra.rs, 0117850001
MIrjana Mitić, mbm@astra.rs, 0117850000, 0653347817
васпитни рад
наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора
стручни сарадник у дому ученика
Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В1 - компетенције васпитача у непосредном раду са децом
ССПУ5 - компетенције стручних сарадника у ПУ за властито професионално деловање и професионални развој
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д4 - компетенције директора за праћење и унапређивање рада запослених
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција
П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза
Унапређење компетенција наставника и стручних сарадника за препознавање, превенцију и адекватно реаговање у случајевима нестанка деце, кроз упознавање са европским бројем за несталу децу 116000 и националним механизмима подршке Пронађи ме.
Оспособљавање полазника за препознавање раних знакова и индикатора који могу указивати на ризик од нестанка детета. Упознавање са процедурама и протоколима за пријаву нестанка детета и сарадњу са надлежним институцијама. Развијање вештина комуникације са децом и родитељима у циљу превенције нестанка и пружања подршке у кризним ситуацијама. Информисање о улози и значају Европског броја за несталу децу 116000 и начинима његове примене у пракси.
По завршетку обуке, учесници ће бити у могућности да: Идентификују и разумеју факторе ризика и индикаторе који могу довести до нестанка детета. •Применe одговарајуће процедуре за пријаву нестанка детета, укључујући коришћење европског броја 116000 и система Пронађи ме •Комуницирају са децом и родитељима на начин који подстиче поверење и отвореност, што је кључно за превенцију нестанка и пружање подршке у кризним ситуацијама. •Промовишу свест о значају превенције нестанка деце у својим образовним установама и широј заједници, користећи стечена знања и вештине. •Применe стечена знања у свакодневном раду, доприносећи безбедности и добробити деце у образовно-васпитним установама.
30
дана:
2
бодова:
16
Целокупан трошак прве реализације ће покрити организатор. Остале реализације: 25.000 динара по учеснику. Цена је пројектована за групу од 30 учесника. Цена покрива хонораре реализатора програма. У цену су урачунати трошкови смештаја, исхране и пута реализатора програма, материјала за реализацију програма, закуп просторије где се програм реализује и трошкови смештаја и исхране учесника.