Како помоћи детету да превазиђе кризне животне ситуације

Каталошки број програма: 47  

Не

Центар за стручно усавршавање Кикинда, Немањина 23, Кикинда, csukikinda2@gmail.com, 0230404830

Дејан Карановић, csukikinda@gmail.com, 0230404830, 0648579262

васпитни рад

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник у школи за образовање одраслих
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
васпитач у предшколској установи
медицинска сестра – васпитач
васпитач у дому ученика
стручни сарадник у предшколској установи
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор

Н3 - компетенције наставника за подршку развоју личности детета и ученика
В3 - компетенције васпитача за развијање професионалне праксе
ССПУ2 - компетенције стручних сарадника у ПУ за сарадњу и заједништво
ВДУ2 - компетенције васпитача у дому ученика и школи са домом ученика за пружање подршке ученицима
Д5 - компетенције директора за развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П5 Јачање васпитне улоге установе у правцу развоја интеркултуралног образовања, компетенција за демократску културу, укључујући и компетенције за демократску културу у дигиталном свету, моторичких способности ученика, заштите од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања, трговине људима, очувања менталног здравља, превенције ризичних облика понашања, каријерног вођења и саветовања ученика, подршке јачању родитељских компетенција, превладавању стреса и развојних криза

•Оспособити просветне раднике за препознавање и помоћ деци која се налазе у кризним животним ситуацијама помоћу вештина емпатијске комуникације. •Вежбање саосећајне комуникације кроз изражавање емоција и потреба које су карактеристичне за кризе

•Упознавање са појмом и врстама криза, са осећањима и симптомима који их прате •Препознавање осећања и потреба,пре свега деце, а затим и родитеља, код преживаљавања кризних ситуација код деце •Препознавање личних осећања и потреба у ситуацији суочавања са кризним животним ситуацијама деце, пружање емпатије себи

По завршетку обуке учесници ће: •Бити оспособљени за примену емпатијске комуникације у различитим кризним животним ситуацијама деце •Бити оспособљени за примену емпатијске комуникације на различите домене професионалног и личног живота •Бити оспособљени да примењују конструктивне поступке у решавању развојних проблема •Боље разумети развој деце •Разумети важност сарадње са свим партнерима у васпитно-образовном раду

30

дана: 1
бодова: 8

Цена семинара за групу до 30 учесника- 55.000,00 бруто плус путни трошкови