Компетенције и њихова улога у процесу наставе и учења

Каталошки број програма: 420  

Не

Klett друштво за развој образовања, Маршала Бирјузова 3–5, office@klettobrazovanje.org, 0113348384

Мирјана Пајић, strucno.usavrsavanje@klettobrazovanje.org, 0113348384, 0641110074

општа питања наставе

наставник разредне наставе
наставник предметне наставе – основна школа
наставник предметне наставе – гимназија
наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
наставник стручних предмета – средња стручна школа
наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
наставник изборних и факултативних програма/предмета
стручни сарадник у школи
сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
директор/помоћник директора

Н2 - компетенције наставника за поучавање и учење
Д2 - компетенције директора за руковођење образовно- васпитним процесом у школи
ССДУ1 - нису објављени стандарди компетенција

П3 Методика рада са ученицима којом се подстиче развој функционалних знања, вештина и ставова (учење и настава оријентисани на компетенције и исходе, активно учење, истраживачке методе, тематска настава, пројектна настава)

Оснаживање наставника,стручних и других сарадника у школи за планирање,реализацију и вредновање наставе и учења која је заснована на развоју компетенција ученика а ради оспособљавања ученика за примену развијених знања, вештина, ставова и вредности.

Пружање подршке за: →повезивање - кључних компетенција за целоживотно учење са општим међупредметним компетенцијама и компетенцијама за демократску културу; - исхода из програма наставе и учења са компетенцијама и образовним стандардима постигнућа; - исхода, компетенција и стандарда са категоријама знања и когнитивним процесима према ревидираној Блумовој таксономији; →успостављање смислених веза између исхода и компетенција са активностима, методама, теникама и кључним појмовима садржаја програма; →планирање и реализацију наставе усмерене на - развој компетенција ученика применом различитих приступа, активности, метода и техника, →анализу (рефлексију) на процес планирања и реализације наставе и учења.

Учесници ће: →повезати кључне компетенције за целоживотно учење са општим међупредметним компетенцијама и компетенцијама за демократску културу; →повезати исходе, стандарде и компетенције у смислену целину и у складу са тим планирати реализацију процеса наставе и учења; →планирати активности, методе, технике у односу на планиране исходе и компетенције; →користити, у процесу планирања, ревидирану Блумову таксономију (категорије знања и когнитивни процеси); →реализовати процес наставе и учења усмерен на развој компетенција ученика путем примене различитих приступа, метода и техника а у складу са узрастом ученика, →анализирати јаке стране плана и реализације и изазове и на основу резултата креирати предлоге за унапређивање.

30

дана: 1
бодова: 8

Цена по учеснику је 3.000,00 динара, минималан број у групи је 20 полазника. За групу од 21 − 30 полазника цена је 70.000,00 динара. У цену је урачунат радно-потрошни материјал, надокнада реализаторима и њихови путни трошкови до укупно пређених 500 км. За веће удаљености и евентуалне потребе смештаја реализатора накнадно се утврђује додатни износ настао као трошак у конкретном случају.